وبلاک شخصی روشن ضمیر

دلنوشته های من

دلنوشته های من

ماهی

دوشنبه, ۳ دی ۱۳۹۷، ۰۷:۵۷ ب.ظ

پرورش قزل آلا : برای پرورش ماهی قزل آلا و ایجاد کسب و کار برای خود و دیگران این افراد می توانند حداقل در 100متر زمین هم این کار را انجام دهند. البته باید دانش نگه داری و پرورش این ماهی را داشته باشند.

 


چرا پرورش قزل آلا در ایران رونق دارد؟ نیاز به مواد پروتئینی سالم و کمبود منابع آبی در ایران باعث شده است بهره برداری دو یا چند منظوره از منابع آب همواره مورد توجه قرار بگیرد. یکی از این ها (پروتئین ماهی) است.

 

نکاتی مهم در پرورش ماهی های سرد آبی مثل: قزل آلا

ماهی های سرد آبی در18-12 درجه ی سانتی گراد رشد می کنند و دمای بالا 24 درجه موجب تلفات این ماهی می شود ، همچنین ph مناسب جهت پرورش قزل آل4/8 – 8/6 است . میزان اکسیژن آب هم باید مناسب باشد ، در صورت کمبود اکسیژن باید از هواده ها استفاده کرد.

شفافیت آب تاثیر بسزایی در رشد آن دارد. شفافیت باید تا کف استخر تامین شود. ماهی باید غذای خود را بتواند به راحتی ببیند و بخورد.

رعایت نکات بهداشتی در امر پرورش ماهی تضمین کننده ی بقا و سودآوری یک مرکز پرورشی خواهد بود.با به کار گیری و توجه به یک سری مسائل کوچک می توان از بروز مشکلات بزرگ جلوگیری کرد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۳
محمد روشن ضمیر

نظرات  (۱)

برﺍﯼ ﺁﺩﻣﻬﺎ خاﻃﺮﻩ ﻫﺎﯼ “خوب” ﺑﺴﺎﺯ

ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺑﺮﺍﯾﺸﺎﻥ “ﺧﻮﺏ” ﺑﺎﺵ

ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺭﻭﺯﯼ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﻮﺩ گذاشتی و ﺭﻓﺘﯽ

ﺩﺭ گﻨﺞ ﻗﻠﺒشﺎﻥ ﺟﺎﯾﯽ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﺑﺎﺷﺪ


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی